Roparun: alleen voor benen als staalkabels

Trouwe david-praat-raaklezers weten al van de zachte kant van david. Onze persoonlijke verhalen die in het achterland van ons bureau bijdragen aan wie david aan de voorzijde is. En die verhalen kunnen zomaar over surfmuziek gaan en zorromaskers. Of over het tunen van en modderracen met een Suzuki. Wildbreien voor de klas. Baarden laten staan en daarover discussiëren. Blogs over van alles en nog wat. En over sport. In het bijzonder over hardlopen voor een goed doel.

Het echte talent van david is overigens bepaald niet sportief. Maar wat betreft doorzettingsvermogen en wilskracht schittert david weldegelijk. Waarom wil een weldenkend mens anders deelnemen aan de 520 kilometer lange Roparun? Je leest het goed: 520 kilometer estafettelopen van Parijs naar de Coolsingel in Rotterdam.

Volgens Walter – creatief directeur van david en momenteel druk in de weer met een interne geldophaalcampagne – is de Roparun op elk vlak een mooie uitdaging. Sportief, persoonlijk, voor z’n linkerknie en zelfs creatief. Want geld collecteren voor het Roparunteam loopt nu eenmaal een stuk beter als de actie wordt ondersteund door enkele blitse communicatiemiddelen zoals een website. Wij treffen Walter bij de koffieautomaat.

Blog: Alleen een beetje melk, toch?

Walter: Ja.

Blog: Alsjeblieft.

Walter: Dank je.

Blog: Ik lees dat elk teamlid tijdens de Roparun zo’n 65 kilometer moet hardlopen, in 48 uur. Dat is nogal wat, vind je ook niet?

Walter: Ach. Kijk, de voorbereidingen lopen gestaag. Letterlijk en figuurlijk. Ik geef toe, het is flink aanpoten momenteel maar ik lig goed op schema. Geen zorgen dus.

Blog: Je lijkt voor de duvel niet bang. Wat heeft je overtuigd om deel te nemen? Je plan was eigenlijk om de halve marathon van Berlijn te lopen.

Walter: De Roparun heeft meer kilometers. Meer uitdaging.

Blog: En een goed doel.

Walter: Uiteraard. Vooral een goed doel. Dat is mijn belangrijkste motivatie. De opbrengst is voor projecten ter ondersteuning van mensen met kanker. Daar voel ik een grote persoonlijke betrokkenheid bij. De ziekte heeft zich al te vaak gemanifesteerd bij mensen in mijn directe omgeving.

Blog: Je doet mee op persoonlijke titel en bent momenteel bezig met een fanatieke geldophaalactie.

Walter: Natuurlijk. Mensen willen gerust doneren maar hebben wel eens een zetje nodig. Daar zorg ik voor. Ook dat loopt als een trein.

Blog: Je bent erg zelfverzekerd.

Walter: ‘Tuurlijk, wat is het ergste dat kan gebeuren, dat ik strand in de binnenlanden van Vlaanderen of Noord-Frankrijk?

Blog: Niet mee lachen, dat kan absoluut desastreus zijn. Al eens in Waasmunster geweest? Waas-voor-je-ogen-munster.

Walter: Nee, nog nooit geweest.

Blog: Dat ligt aan de Durme in Oost-Vlaanderen en er is niks te beleven. Wel lekker bier trouwens. En Lokerse paardenworst.  

Walter: Over een paar maanden weet ik nog steeds niets van Waasmunster. Ik ga er namelijk doorheen knallen, zo snel ga ik.

Blog: Toe maar. Dat zijn grote woorden.

Walter: Even serieus. Ik hoef geen toptijd te lopen, ik – en het team – moeten vooral zoveel mogelijk geld ophalen. Dan gaat het lopen vanzelf wel.

Blog: Dat lukt aardig. Ik hoorde dat je zelfs een wachtlijst hebt voor lotkopers.

Walter: Ik zet je graag wat hoger op de lijst als je wilt.

Blog: Ik heb al lootjes, dank je.

Walter: En je weet ook al dat je kans maakt op een Mercedes C180 CGI Blue Efficieny.

Blog: Dat is geen overtuigend argument, mijnheer reclamemaker. Ik doe het voor het goede doel.

Walter: Ook goed. Dat was het?

Blog: Ik zou zeggen succes, maar als ik je zo hoor heb je dat niet echt nodig.

Walter: Dank je en inderdaad: niet nodig. Ik heb namelijk deze twee jongens (klopt met zijn vlakke hand op zijn bovenbenen – red.)

Blog: Famous last words?

Walter: Koop loten! Ik ga er harder van lopen. Dat beloof ik. En like onze Facebook-pagina!

Je leest het. Wie de twee jongens van Walter wil steunen of meer wil weten gaat naar de Facebook-pagina van Lions Bernheze Roparun.

2 gedachtes over “Roparun: alleen voor benen als staalkabels

Geef een reactie

