Gedegradeerd tot wat kleurtjes en lijntjes: het vervolg

Augustus jl. schreef de gemeente Veghel een logo-ontwerpwedstrijd uit voor het vernieuwde centrum. De reactie van david op deze wedstrijd lees je hier. david was als bureau verbaasd over de achteloosheid van de gekozen aanpak en vooral over het gebrek aan marketingcommunicatiekennis bij de gemeente. Lezen we een paar weken later het volgende artikel in de krant.

Deelnemers ontwerpwedstrijd Veghel boos over gebrekkige communicatie

Wethouder Jan van Burgsteden spreekt zelf van een groot succes. Natuurlijk spreek je als ambtenaar van een groot succes als je heel veel inzendingen krijgt. “Kijk eens beste burgers, we hebben tientallen inzendingen ontvangen.” Maar snappen waar het nou om gaat, dat zit er blijkbaar nog steeds niet in.

Het nieuwe centrum van Veghel gaat zoals het ernaar uitziet een logo krijgen zonder doordacht merkverhaal. Gebaseerd op een manke briefing, geaccordeerd door een jury zonder creatieve professional aan boord en betaald door de inwoners van Veghel.

Overigens hebben wij de gemeente Veghel vlak na het bekendmaken van de wedstrijd schriftelijk laten weten hoe wij als (Veghels) bureau kritisch kijken naar een dergelijk initiatief en hebben wij vrijblijvend ons jurylidmaatschap aangeboden. Het is nu oktober en we wachten nog steeds op een reactie.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s