Goed verhaal

Als de geëxplodeerde populariteit van social media een ding teweeg heeft gebracht dan is het wel een stijgende behoefte om informatie te delen. We zenden niet meer, we delen. Verhalen. Uit die behoefte zijn de laatste jaren allerlei interessante initiatieven ontstaan.

Itizen bijvoorbeeld. Dit Amerikaanse online initiatief boog zich over de vraag: hoe maken we een product waardevoller? Hun antwoord: zoek naar het verhaal achter het product en deel dit met de wereld. Zo creëer je interesse en betrokkenheid.

De methodiek is kinderlijk eenvoudig. Consumenten bevestigen een code en delen vervolgens op internet hun verhalen over het product. Het idee is dat gedurende de jaren een product meer en meer verhalen gaat krijgen. En hoe meer verhalen, hoe echter het product wordt. Immers, elke kras wordt een verhaal en geen beschadiging. Maar de echte meerwaarde is dat een product door ouder te worden, wijzer wordt en dus intrinsiek in waarde stijgt. En doe je dit goed dan wordt zelfs een zielloos Bjursta-kastje van Ikea een goed verhaal.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s